måndag 27 september 2010

Jag har problem.

Höstjacka.

Jag behöver en slängapåvariant, ni vet en sådan som går en bit ner på benen och som döljer allt fult man råkar ha under.
Den jag redan har kan man verkligen inte ha ett par slafsiga mjukisar till, man kan knappt vara osminkad eller utan örhängen, och det funkar inte i min- emellanåt lite slafsiga- vardag.

När jag var ute nyss insåg jag nämligen att min gamla seglarjacka är alldeles för kall och den får härmed hängas undan.
"För gott" säger vissa hoppfullt (läs son)... vilket bara är ett förnekande av hans västkustska påbrå eftersom man tydligen "inte har såna i Stockholm".
Nej, lilla gubben, men där halva du kommer ifrån har man det.
Och seglarskor.
I alla fall hade man det på 80-talet när jag bodde där senast.

Jag går på jackjakt i morgon.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ja! Och 80-talet var ju alldeles nyss.

Åsa Hellberg sa...

Visst var det?

Anonym sa...

Seglarskor minns jag att jag hade några bruna... hade förresten näbbstövlar och skoterkängor också, fast det var ännu längre se. Något jag däremot aldrig fick var platåträskor....

Åsa Hellberg sa...

Karina; haha, jag vet inte om du missade något:)