tisdag 14 september 2010

Jag träffade mina syskonbarn

A 3,5 år och K 4 månader.

A och jag var kompisar igår, jag fick sitta på badrumsmattan när han uträttade sina behov.
Då är man vänner.
Under intervjun med lokalradion fick han sitta inomhus med mamma och farmor och lyssna på radion medan Mange och jag satt på verandan.
Efteråt ringde vi upp sonen och pratade med honom.

"E det joligt i kolan?"
"Pelar du musik i kolan?"
"Va gör du då?"
"Jag kan komma till dig en annan dag".

Jag trodde inte att treåringar ställde frågor, men det gör den här.
Det sista han frågade innan han skulle åka hem med sin mamma och lillasyster var om jag kunde komma till honom när han hade sovit.
Det kunde jag inte. Jag var tvungen att åka hem till min egen unge.

Jag undrar om jag kan övertala min lillebror att sälja gården och flytta till Stockholm?

3 kommentarer:

Mandelblom & Tassavtryck sa...

Mysigt med syskonbarn. Men de ställer en hel del knepiga frågor, man får verkligen tänka till... ;)

Åsa Hellberg sa...

Ja, de är helt ljuvliga:)

broder sa...

Nej.. Här flyttas inte till Stockholm... Men alla andra i Sverige kan gärna få flytta så jag och min familj får lugn och ro i skogen :)