fredag 3 april 2009

Hur gör ni?

Tidigare har jag redovisat att det inte finns några klara strategier bakom de inlägg jag producerar, det innebär dock inte att att jag slänger ner orden utan att nogsamt kontrollera att stavning, kommatering och annat jag retar mig på hos mig själv är åtgärdat innan publiceringen.

Ändå missar jag.
Någon annan än jag hade säkert struntat i mindre fadäser om budskapet ändå gick fram. Icke Åsa.
I vissa inlägg upptäcker jag fel efter 23 timmar, och trots att ni säkert redan har läst (och möjligtvis noterat) felet, kan jag inte låta det vara.
Alltså ändrar jag både en, två och sjutton gånger i mina egna texter.

Detta inlägg är en självtest.
Kan jag, trots eventuella språkliga missar, låta bli att peta i efterhand?

Vi får se.

LÅT STÅ!

5 kommentarer:

Robert W sa...

Hmm, det borde ha varit punkt efter ordet producerar i första meningen! :D

Unknown sa...

Oftast skriver jag rakt av, orkar sällan gå in och ändra grammatiska fel och stavfel. Tycker inte man ska fundera ihjäl sej. Fast jag förstår dock att man som författare eller vill-gärna-bli-författare tänker efter av den anledningen att man vill verka seriös i sitt framträdande. Även om det nu för min del bara babblas på en ganska oseriös nivå.

Åsa Hellberg sa...

Robert; Du har helt rätt (faan:)

Liz; jag är nog bara petig är jag rädd:)

Unknown sa...

Åsa; Jo, men jag är också ganska petig vad gäller språket, men en blogg. Hallå.

Åsa Hellberg sa...

Ja, hallå!
:) du är sjuk, ligg still.