lördag 5 februari 2011

Detta monumentala fusk -

iscensatt av Svt själva - är naturligtvis ingenting för oss som verkligen bryr oss om kvällens event.
Vi som förstår detta uråldriga program lyssnar på låtarna först när de sänds direkt.
Det är där vi får vår känsla, vår intuitiva feeling för vinnaren och får lufta våra hånfulla kommentarer om frisyrer, danssteg och helt vansinniga tonartshöjningar.

Att ge lyssnarna möjlighet att bilda sig en uppfattning innan varje deltävling är om inte vansinne så väldigt nära.
Det är dessutom fusk.
Vi är satta att bedöma liveuppträdandet i sin helhet, inte hur studioversionen låter.

Jag länkar naturligtvis inte till detta otyg.
Melodifestivalmoderniteter bör inte uppmuntras.

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Håller med du!
Och ser med spänning fram emot att höra låtarna ikväll för första gången.

Det var bättre förr, skulle jag tillägga om det inte vore så att jag för inte så länge sedan på Minnenas television såg en melodifestival från sjuttiotalet. Mia madre, programledaren log inte en enda gång under hela tävlingen. Hon hade lika gärna kunnat referera flourtantens turné på Örebros skolor.

Anonym sa...

Hear, hear o amen på det.
OM man nu ska titta så föredrar jag att höra det där o nu men sanningen är att varken jag eller döttrar brukar titta. Det är den nakna sanningen. Där med inte sagt att jag tycker det är ett skitprogram bara att vi väljer något annat.
Sv: Äldstas städning. Jag går INTE efter med skyffel o trasa. Jag har lärt mig att stänga dörren till hennes rum :D
Kram // Gafflan

Anonym sa...

Jag tittar inte ens bara för att det är deltävlingar - vill bara ha en tävling (en kväll) innan europatävlingen blir.
Hoppas dock att de som tittar får en trevlig stund - trots att jag inte gör det
Sanna

Shamrock sa...

Det var bättre förr

Sus sa...

Exakt! Ingen tjuvlyssning här inte!

Åsa Hellberg sa...

Bra att ni håller med, det betyder att ni har förstått (eller är lika gamla som jag).