onsdag 16 februari 2011

En ny människa

kanske jag inte är men definitivt en otrött.
Som jag har sovit.
Jag måste säga att jag smackar rätt belåtet över det eftersom det här är en busy dag.

Onsdag.
Mitt i veckan.
När jag var en väldigt mycket yngre upplaga av mig själv var det en krogdag.
Det var å andra sidan tisdag, torsdag och söndag också.
Och en och annan måndag.

Jag hade nog en känsla av att jag aldrig skulle bli lycklig utan krogen och att jag många år senare skulle må allra bäst av att sova var då otänktbart.

Då var då och nu är nu.
Pigg som en mört.
Nu kör vi!


5 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Vad det är viktigt att få sova ordentligt! Tyvärr kommer jag alltid i säng alldeles för sent så jag sover för lite jämt. Jobbigt. Men nu går det mot ljusare tider så det känns ok ändå. :)

Lysande ögonblick! sa...

Phu. Känner att jag sover alldeles för lite. Måste nog ta och vila mig lite.

Skönt att du är utvilad och redo för ännu en hektisk och rolig dag.

Hoppas den blir alldeles strålande!!

Åsa Hellberg sa...

Sova är bäst mot allt!

Anonym sa...

Känner igen perioden när jag var ute mer eller mindre var dag i veckan. Det som var bra med den saken var att jag alltid (utom två, tre gånger) var väldigt måttlig med alkohol - oftast bara vatten.
Men det var skoj då - och på ett sätt en annan tid.
Det är fortfarande roligt med dans och människor men inte så ofta :)
Skönt att du kände dig pigg - jag var helt urlakad i morse men det gick bra ändå.
ha en skön kväll
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma, Sanna. Hoppas du får sova gott och länge i natt.