torsdag 10 februari 2011

Då var även Farsta

täckt av nysnö.
Inte för att jag har pulsat i den själv men jag har snöiga klienter som har kommit hit idag.
Jag hade en tanke på att kanske hämta sonen vid skolan men insåg att han nog kommer snabbare hem med tunnelbanan än i min bil.

Det här har verkligen varit en vipsvecka.
I morgon är det redan fredag och jag förstår helt ärligt inte hur det gick till.
Är det så bara för mig?
Jag är lite rädd att missa våren och vill inte att den ska vipsa bort.
Jag vill vara med när ljuset kommer på riktigt, när gatorna sopas och när rabatterna ska göras i ordning.
Jag vill vara med när när barnen kommer ut på dagisgården, när kaffet börjar intas på balkongerna och när pensionärerna promenerar förbi med sina stavar.

Just nu har jag inte ens koll på om mina favoritblommor, Gladiolus, har kommit in på torget men det tänker jag ta reda på i helgen.

Då börjar min vårkoll sedan tänker jag baske mig hålla korpgluggarna vidöppna.

3 kommentarer:

Shamrock sa...

Ja då var det vinter igen

Simona sa...

sweetheart, är inte gladiolous en höstblomma?

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; ja, suck.

Simona; jo, tydligen, för min väninna påstod samma sak. Jag måste dock tala med en blomsterhandlare innan jag tror på det. Har alldeles bestämt för mig att de kommer i mars:)