söndag 20 februari 2011

Eftersom det hänger

ett gäng värmlänningar på min blogg kan jag meddela att de som jobbade på bilbesiktningen idag alla var från ert landskap.

De åkte dit bara för att jobba över helgen, som någon slags jour.
Han som berömde mitt underverk var från Arvika, men det fanns visst lite löst folk även från Karlstad, Säffle och Kristinehamn på plats i Södertäljehallen.

Att jag vet allt detta är för att jag frågar.
Om ni visste vad mycket man får reda på om man är nyfiken på människor.

Nummer två som blev utsatt för det var en 8-månaders bebis, och innan jag klappade honom på huvudet och klev in i min bil hade jag fått reda på att det även fanns två syskon (15 och 12) och att det första tanden var på väg upp i underkäken.

Åh, just det, han hade haft lite skorv också...

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Och så mycket roligare det blir! Ibland i alla fall.

Snäckskalsdalen. sa...

Jamen, jag håller med, så är det och det är lite av livets mening att kommunicera, eller.....
Agneta kram

Åsa Hellberg sa...

Ja, det blir roligare så, inte sant?