lördag 19 februari 2011

På vägen ner

hör jag hur det tjoas och tjimmas ifrån källaren.
Det är bostadrättsföreningen som har bjudit in till ärtsoppa och punch och det låter som om många har hittat dit.
Själv glider jag ur hissen på våningsplanet ovanför.
Jag ska hämta tvätt och tänker inte heller den här gången ansluta till träffen en trappa ned.

"Gillar du inte ärtsoppa", frågade en av damerna mig tidigare, och det gör jag.
Men inte idag.
Jag ska se på melodifestival och skicka sms om bidragen fram och tillbaka till min väninna i Halmstad.
En tradition vi har haft i åratal.

Vi är väldigt ofta överens.
Förra veckan häpnade vi båda när inte bidrag åtta - som jag idag inte ens kommer ihåg vilket det var - gick vidare.
Ett varsitt ? utbyttes och det sa oss båda allt.

Gamla vänner behöver inte så himla många ord för att fatta.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Traditioner är till för att hållas

Robert W sa...

Ärtsoppa är jättegott. Men givetvis blir det Melodifestivalen ikväll!

Anonym sa...

"Gamla vänner behöver inte så himla många ord för att fatta".
...och är de vänner så tar det bara vid "där detslutade" när man hörs/ses även om det var ett bra tag sedan.
Sanna

HOUSE of ADELA sa...

Underbart med gamla goa vänner som alltid finns...;) Jag missade Melodifestivalen...tror jag klarar det;)

Kram!
Adela

Agneta sa...

Det är underbart med riktigt bra vänner.