torsdag 10 februari 2011

Jag har haft förmånen

att gå på flera kurser för Anders Magnusson, en av föreläsarna på Rival.
Så här presenteras han av 4 Good och jag kan lova er att ni vill höra mer:

"ANDERS MAGNUSSON

Idag är Anders Magnusson en rätt vanlig familjefar från Bromma, dedikerad grundare (och ägare) av Svenska Institutet för Sorgbearbetning samt nykter alkoholist sedan många år tillbaka. Ett liv lika bra många andras.

Men, under en lång period i hans liv levde Anders helt gränslöst. Livet hade blivit tokigt ända från början och en trasslig uppväxt ledde till tung kriminalitet och ett liv i sus och dus. Drogerna höll till slut på att ta kål på honom. När hans tjej sedan lämnade honom blev han helt knäckt. Vändpunkten kom när han till slut gav upp.

Idag driver han Svenska Institutet för Sorgbearbetning där han hjälper människor att ta sig ur sin sorg.
Vad hände?
Anders delar ärligt med sig av sin personliga resa och låter oss ta del av sina insikter. Insikter om vad ensamhet, brist på kärlek till sig själv och andra kan leda till och vad som händer när man vågar falla. När man vågar tro igen och väljer att ge vidare.

Att bli övergiven är inget som Anders är rädd för längre.
- Den enda som kan överge mig är jag själv och det tänker jag inte göra en gång till, säger han.

Anders historia är en våldsam kärlekshistoria med gott slut. Vi ser fram emot att få ta del av den!"

2 kommentarer:

Martina sa...

Kan bara hålla med.Jag har boken som mp3 perfekt när man sitter på tåg eller flyg .

Åsa Hellberg sa...

Anders bok?
Vad bra!