tisdag 1 februari 2011

Jag har sminkat mig

och det känns att mina ögon tycker att det var helt och hållet onödigt.
Nu har de dock inget att välja på annat än att stå ut ett par timmar.

Det är inte bara ögonfransarna som har fått sig en omgång färg.
Jag har kört på allt jag har av underlag, rouge och läppglans.
Ingen ögonskugga.
Den lägger sig numera mest inne bland alla min rynkor och då kan det lika gärna kvitta.

Smink är kul.
Med rätt teknik kan man gå från grå till diva.
Idag är jag ingetdera och efter fotograferingeringen kommer det att åka av med en väldig fart.
Hemma i min ensamhet kan jag vara hur grå som helst. Både katten, sonen och jag själv gillar mig ändå.

Jag visste att jag inte hade någon större lust att bli igenkänd när jag lanserade Casanovas Kvinna och därför har jag aldrig på mig mina glasögon på bild.
Jag har heller aldrig håret i min sedvanliga tofs.

De som har sett mig på bild (eller för all del på tv) skulle aldrig känna igen mig i mitt vardagliga jag och det är precis så jag vill ha det.

5 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Tycker, som du, väldigt mycket om att vara hemma och osminkad. Utan skal och omringad av de som ser min innersta kärna. :-)

JCMAS sa...

Jag är alldels för morgontrött för att sminkande ska få ta ngn plats i mitt liv... Under den gråaste perioden drar jag på ngt som kickar till. Annars inte.

Skönt och jag tror vi osminkade är snällare mot vår hud?

Eller ni kanske menar osminkade hemma? Jag menar osminkad för det mesta :)

nillas liv på pinnen sa...

Hm, är du säker på det?

Jag har svårt att tro att jag inte skulle känna igen dig.

Åsa Hellberg sa...

Alexandra; precis.

JCMAS; osminkad för det mesta för min del... numera.

Nilla; helt säker faktiskt:)

Anneli Stålberg sa...

Smart tänkt :)