torsdag 3 september 2009

Till skolan

trots risig hals, men han får ta det ansvaret själv och när febern är borta smittar han väl inte får vi hoppas.

Själv är jag osmittad och om inte i högform så i alla fall i god vigör (?).

Jag gav någon det goda rådet att skriva en "to do lista" när det är för mycket som surrar i skallen, och det tipset ska jag själv ägna mig åt idag.
Det som ter sig rörigt och mycket i skallen får en annan - och mer begriplig - struktur när det kommer på pränt.
Det första på min lista kommer att vara att förbereda seminaret till bokmässan, eftersom jag kommer att hålla "provseminarier" för små grupper innan den 26 september för att vara förberedd.
Att vara förberedd är A och O, och att träna inför publik är en del av det.

Två dagars hemarbete är helt perfekt och vad jag behöver just nu.

2 kommentarer:

Kia sa...

Jag ska också "jobba hemma" idag. Kanske också ska göra en liten to do list så det blir nåt gjort. Å andra sidan har jag ju en spännande bok att läsa... ;-)

Åsa Hellberg sa...

Hehe.
Kram!