torsdag 1 oktober 2009

Flytt

Efter 78 timmar på Ikea- och 7 timmars kö för att betala - kom vi äntligen fram till lokalen.

Jag tog fram mina nya fina nycklar och insåg efter att ha provat varje nyckel på knippan -till sist även den som går till min egen lägenhet och den till fastighetens soprum - att de nycklar jag kvitterade ut i går eftermiddag uppenbarligen inte fungerar på ytterdörren till min nya lokal.

Vi blev något brydda; och efter moget övervägande och två samtal till en telefonsvarare gav vi upp och körde hela lasset till mitt lägenhetsförråd.
Precis när vi hade stuvat den sista pinalen av 350 ringde telefonen...

Nu är vi rätt sega typer, så vi tog helt enkelt nya tag och lassade tillbaka alla stolar, fåtöljer, mattor, lampor och resten av inredningen tillbaka på flaket och körde till lokalen där nya, fungerande nycklar inhämtades.

I morgon ska jag spackla och måla.

Sa jag att jag köpte en perfekt vas till mina älskade Gladiolus?

2 kommentarer: