fredag 2 oktober 2009

Målaren är redo

Men färgen (är vit en färg?) saknas och affären öppnar först kl 10.
Under tiden funderar jag på om jag ska ha en stor eller liten roller. Just nu lutar det åt liten eftersom ytan som ska målas över är enochenhalv gånger enochenhalv meter.
Det är en alldeles lagom yta att måla utan att tröttna.

Ett helt rum är inte min grej eftersom det är tålamodskrävande och just den egenskapen besitter inte jag.
Därav alla stickade ärmar och bakstycken som aldrig blev en hel tröja på 80-talet när stickeri var något alla ägnade sig på. Mössor blev till pannband och av halsdukarna blev det alltid ingenting.

Därför är det lite lustigt att jag fick ihop en hel bok, för då märkte jag inte av det där med bristande tålamod alls. Jag skrev till jag var klar och dessutom passade jag på att ha rätt kul under tiden, även om ämnet kanske inte fick mig att gapflabba...

Så, åter till mina enochenhalv meter vägg; det kommer att bli superbra när det är klart.
Vita stora fåtöljer blev istället marinblå lika stora och de kommer att matcha den vita väggen alldeles utmärkt inbillar jag mig.

Ps, frost i morse. Mysigt va?

2 kommentarer:

Kia sa...

Kanske smart med blått, behöver ju inte tvättas lika ofta...

Åsa Hellberg sa...

Bra va?:)