onsdag 28 oktober 2009

Inlägg 999

och om jag summerar de senaste åtta månaderna av bloggande, och därtill ett liv som är bara mitt utanför det jag skriver om, så landar det i tacksamhet.

2009 och jag har kommit oerhört bra överens måste jag säga; och eftersom jag har andra år i min kalender som jag helst vill gömma så har jag ett visst jämförelsematerial:
1989 är ett exempel på skitår som på intet sätt berikade mitt liv, likaså var första delen av komaåret 2007 tufft.
1998 känns också som ett mellanår, medan 94-95 var riktiga höjdare.

Andra delen av 2007 och fram till idag har för mig handlat om förändring, utveckling, rannsakan, förnöjsamhet, sunt förnuft, vänskap, kärlek, företag, bok, känslor, prövningar, klienter, sammanhang, stolthet, värme, tillit, integritet och väldigt mycket mod.

En del av det har ni fått er till livs här, annat har jag valt att behålla för mig själv.

Men jag är stolt över mina 999 och allt annat som jag har ägnat mig åt under tiden sedan bloggstarten 24 februari.

Det allra första inlägget kom samma dag som Victioria och Daniel förlovade sig och såg ut så här:

"Bröllopscoach

Jag undrar om de kommer att behöva mig, Victoria och Daniel.
Kanske inte i nuläget, men om relationen börjar vackla ?
De gör ju ofta det, relationer. Mina, dina och alla andras.
Så hur står sig våra relationer över tid? Hur hanterar vi de "vacklingar" som alla förhållanden innebär?
Hur gör du?

Själv är jag modig.
Numera.
Förr sprang jag.
Väldigt långt dessutom.
Problemet var att jag blundade samtidigt.
Kombinationen var inte lyckad."

5 kommentarer:

Kia sa...

Du har varit otroligt bloggflitig. Jag började blogga i slutet av januari och är väl uppe i 200 inlägg, alltså lååångt kvar till 1000 för min del. Det är alltid lika roligt att gå in och se vad du hittat på.
Kram

Mia S sa...

Ett litet förslag,gå in här:
http://www.wordle.net/

Och ta alla dina ord.. dessa:

förändring utveckling rannsakan förnöjsamhet sunt-förnuft vänskap kärlek företag bok känslor prövningar klienter sammanhang stolthet värme tillit integritet mod

Kopiera som det står här ovan,välj create,font och färgkombinationer....för jag tycker du ska skriva ut det och spara alla de fina orden i glas med ram och sätta upp på väggen där du tar emot dina klienter.

så tycker jag..

Åsa Hellberg sa...

Tack Kia, du är alltid välkommen hit:)

Marie, vilket bra förslag! Tusen tack.

Cattis sa...

Härligt med så många inlägg. Jag ler alltid när jag läst din blogg. kramkram

Anonym sa...

Jag minns inte när jag började blogga exakt men det var på metro sommaren 2008. Sedan bytte jag till Wordpress våren 2009 vilket var en fantastisk befrielse. Det här med att blogga har varit en resa i sej, en spännande och lärorik resa. Nu funderar jag på hur många inlägg jag skrivit och ångrar alla de hundratals inlägg som försvann när jag raderade min humleblogg.