torsdag 15 oktober 2009

När jag är

hemma och jobbar sitter jag i min soffa med datorn i knäet, vänster ben uppvikt och foten instoppad under det högra benet.
Foten är inte riktigt förtjust i det där, och efter ett par timmar protesterar den om inte ljudligt så väldigt nära.

Nu har denna konstiga sittställning tagit ut sin rätt och foten har sagt "lägg av".
Jag tror i alla fall att det är därför jag linkar fram. Det kan också vara en vanlig ålderskrämpa men jag väljer att tro på det förstnämnda.
Strunt samma.
Fortsättningsvis ska jag sitta rakt och fint med båda fötterna i golvet för säkerhets skull.

Var sitter (står) ni när ni använder er dator. Sitter ni fint och rakt på en skrivbordsstol?

3 kommentarer:

Linda sa...

Hahaha... jag sitter på precis samma sätt - i soffan med vänster fot under höger ben. Fast nu är det dags för lite sömn innan huset är fullt av barn igen.

Åsa Hellberg sa...

Linda, akta dig för tusan:)och sov gott!

Anonym sa...

Jag sitter i en skrivbordstol - med vänstra benet uppdraget under det högra :)
Ibland sitter jag rakt men just nu hänger jag mest.
Sanna