fredag 9 oktober 2009

Ja,

jag ska vaccinera mig mot svininfluensan, och hör på nyheterna att intresset för att göra det har minskat (?).

Personligen har jag inte tid att bli sjuk och jag kan också ärligt säga att jag dessutom är rädd för att bli Jättesjuk.
Inte för att jag tillhör någon riskgrupp utan mer för att jag har anammat den allmänna - emellanåt överdrivna - rädslan att bli kopplad till en konstgjord lunga och kanske till och med dö.
Jag vill inte det, så ja tack Spruta.
Kom hit du bara.
Jag är inte redo för externa lungor än.
Däremot är jag redo för en förmiddag på Ikea och räds inte ens kassaköer.

Hylla 8, fack 67, here I come.

4 kommentarer:

Kia sa...

En annan aspekt är att om jag blir sjuk kan jag ju faktiskt smitta någon som ingår i riskgruppen som blir riktigt illa däran eller kanske dör. Därför ska jag vaccinera mig. Dessutom hindrar man viruset att härja fritt och så småningom mutera och göra det ännu krångligare att hitta ett bra vaccin. Jag tror på att hindra virusets alla vägar så att det dör bort till slut.

Åsa Hellberg sa...

Bra att du har empati Kia, när jag bara tänker på mig själv:)

Kram och God morgon.

Kia sa...

Du tänker inte alls bara på dig själv, det vet jag!
God morgon och ha så kul på IKEA!
Kram

Åsa Hellberg sa...

Tack Kia. Tredje gången på en vecka som Ikea och jag umgås:)