torsdag 1 oktober 2009

Nu var lokalen

betydligt mindre än jag kommer ihåg.
Så där brukar det vara; jag förstorar i minnet och blir väldans förvånad när det var "så där litet problemet var" eller "så där litet det såg ut".
Vi kommer att få plats, det är det viktigaste.
Jag hittade ett litet skrivbord på Ikea.se som jag tror passar alldeles utmärkt i min kontorshörna och nu måste jag bara hitta något slags mobilt bredband som funkar så att min dator kommer till nytta även på kontoret.

Klockan 10 är det intervju.
Jag hoppas att journalisten inte har med sig en fotograf just idag; coach Åsa har nämligen inte för avsikt att piffa till sig eftersom det är Ikea och flytt som gäller efteråt, och just mascara känns som det bara är i vägen när jag ska bära fåtöljer, mattor och lampor.

1 oktober i dag, bra va?

7 kommentarer:

Anonym sa...

1:a oktober: idag hade vi frost!
Löven på träden blir hastigt röda, oranga och gula.
Solen skiner dock fortfarande - denna höst har hittills varit härlig. :)
Grattis till inflyttningen!
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack. Jag hämtade nycklarna igår och idag ska det inhandlas möbler!
Kram Åsa

Anonym sa...

Så mycket spännande som händer i ditt liv just nu!
Hoppas allt flyter på med boken och att lokalen blir bra. Vill bara säga också att boken var jättebra, och mycket tänkvärd!

kram
Karina

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack Karina!

Anonym sa...

Hur gick intervjun?
och
Fick du tag i vad du behövde på ikea?
Sanna

Carina sa...

Jag har just hört ditt föredrag på bloggen här, jag är djupt tacksam. Har nyligen läst din bok. Du talar för så många av oss, tror jag, som sitter ensamma hemma i medberoendets gissel och nedbrytande aktiviteter. Du drev ditt föredrag framåt på ett suveränt och professionellt sätt tycker jag, ville verkligen säga det till dig. Tack. /Carina.

Åsa Hellberg sa...

Sanna; nästan allt:)

Carina; tusen tack. Häng på samma tillfrisknandetåg som vi åker på; det funkar, jag lovar!

Kram Åsa