fredag 23 oktober 2009

Fredag

och många oss längtar efter en ledig helg.
Jag är inte där än.
Fortfarande njuter jag varje dag av att få gå till mitt arbete och fredag eller måndag spelar ingen roll.
Däremot vet jag att det är viktigt med vila och ledighet, så jag petar in det när jag kan, men använder det mer som en reservoar för att samla på mig lugn än att jag är i behov av ledighet just då, om ni förstår den något snåriga förklaringen.

Jag har varit utbränd och att det gick så långt var förstås en kombination av mitt dramatiska privatliv och mycket jobb.
Har man ingen källa att ta av på hemmaplan när det bränner till på jobbet så riskerar man att landa just där, eller tvärtom; har man inget jobb som man kan hämta kraft ur när det rör till sig rejält på hemmaplan så blir vågskålen alltför tungt belastad på ena sidan.

Balans är mitt ord idag, och därför vet jag att jag ska fylla på med ro, vila och egentid vare sig jag har lust med det just då eller inte.
Ro ger kraft.
Kraft ger lust.
Lust ger glädje.

Att få gå med glada steg till och från jobbet är fantastiskt.

Inga kommentarer: