söndag 31 oktober 2010

16.43, ute är det kolsvart

Japp, då var vi där.
Personligen har jag inga som helst problem med vinterhalvåret, jag får för mig att jag uppskattar våren så mycket mer tack vare allt det mörka.
För att muntra upp alla mörkerdeppare hade Konsum fyllt butiken med julmust den här helgen, i alla fall tror jag att det är därför.
Det är fyra veckor kvar till första advent så det kan ju inte vara för den söndagens skull?

Personligen hade jag hellre sett att de fyllde på med lövbiff.
Hyllan gapade tom, precis den gjorde på Hemköp.
Hur det var på Ica och Lidl orkade jag inte kolla. Jag är rätt övertygad om att det fanns lika mycket julmust - och lika lite biff - som på de andra ställena.
Mitt dilemma löstes av att jag tog fram kött som jag hade glömt att jag hade i frysen.

Julmusten kommer innanför den här dörren om exakt fyra veckor och då tillsammans med nybakade lussekatter.
Så länge får den damma i butiken.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men ändå. Vilken härlig läsning om stundande tider det blev för mej. Det fnittrade till lite inombords när jag läste om musten. Den kittlade själen istället för näsan som den brukar.

Åsa Hellberg sa...

Ja, om fyra veckor går vi loss här:)

Anonym sa...

Jag väntar också med musten till första advent.
Jag vill att det ska kännas att det börjar bli jul - inte att allt "grötas ihop".
Är kanske gammal - vad vet jag :S
kram Sanna

Robert W sa...

Ha, jag drack julmust till maten idag. Vilken syndare jag är! :D

Åsa Hellberg sa...

Sanna; jag håller helt och hållet på dig.

Robert; aj då:)