tisdag 26 oktober 2010

De är rätt många, de som hävdar

att otrohet har med relationen att göra.
I den här artikeln om en ny otrohetskontaktsajt görs samma slutsatser;
är man lycklig i sitt förhållande är man inte otrogen.

Tänk att jag tror inte ett skit på det.
Jag tror på att om man är lycklig i sitt förhållande till sig själv är man inte otrogen.
En otrohet handlar inte om någon annan än en själv, för är relationen till någon annan ett problem gör man någonting åt just den.

En otrohet är något utanför den allians som är en relation, och det är aldrig någonsin partnerns "fel" att den andra väljer att vara otrogen, hur olycklig relationen än är.
A-L-D-R-I-G.

Vi är båda ansvariga för vad som händer I relationen, aldrig för det som händer utanför.
Punkt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev alldeles iskall av skräck när jag läste artikeln..och började genast tänka på hur JAG ska uppträda för att min man inte ska gå in på den sighten..Tack Åsa för att du vände mina tankar åt rätt håll! Kram

Unknown sa...

Jepp...så vill jag också mena att det är.

HOUSE of ADELA sa...

Ja du har helt rätt Åsa...men jag blir helt matt av att folk verkligen bygger upp en sån här sight och tycker det är ok...världen är verkligen SNED!Gah..jag blir bara arg...Alla som utsätter andra för otrohet och och lurar andra borde få smaka på sin egna soppa anser jag!

Kram!
Adela

Åsa Hellberg sa...

Anony; Bra!!!

Anna; visst är det så?

Adéla; När det gäller sex & kärleksmissbruk så skulle "smaka på egen medicin" vara helt verkningslöst om det är det som man är ute efter.
Hämnd ger nog bara en trist eftersmak...

HOUSE of ADELA sa...

Jo jag vet att det skulle vara verkningslöst...men man känner ändå så nånstans...det är väl ilskan;)