onsdag 27 oktober 2010

Efter dagens sista samtal

känner jag hur trött jag är.
Det ska bli skönt att lägga sig i sängen och se Grey´s Anatomy.
Min andra favoritserie, The good wife, går på måndagar, och de senaste två samt den kommande måndagen är jag inte hemma, alltså har jag missat en hel del.
Det känns oviktigt, för på måndag ska jag träffa mina vänner igen.

En av dem fyller år och på sedvanligt vis ska hon servera fisksoppa; en tradition lika mångårig som vår 25-åriga vänskap.
Då var det i en liten etta på Kungsholmen, nu är det i hennes hus i västerort.
Ibland kommer det 25 personer, andra gånger 5; det beror lite på hur alla jobbar eftersom många i bekantskapskretsen flyger.

Roligast var en fest för många år sedan när hon var nyskild och tyckte att män, särskilt de som var otrogna, var överflödiga på denna jord.
Det var hennes första och enda maskerad, trots att Halloween ofta infaller i samband med hennes födelsedag.
På inbjudningskortet stod det "Endast häxor är välkomna."
Jag kommer inte ihåg om vi brände någon form av bål, vi snarare drack den om jag minns rätt.
Tjejerna hade samlat in pengar och köpt en gigantisk och läcker ring som hon kunde ha på sitt nyskilda finger, och jag tror faktiskt att den festen bidrog till att hon reste sig efter en tuff period.

Häxfest.
Någon som är sugen?

6 kommentarer:

Marie sa...

Visst är det kanon med Grey's!!
Låter som ni hade en toppen fest. Hoppas den nya blir lika kul.
Kram

Anneli Stålberg sa...

Det känns som om jag gillar häxfester. Lite bålbränning, lite båldrickning och massor med magi! :D

Åsa Hellberg sa...

Fram för fler häxfester!

Anonym sa...

"häxor" är negativt (det står för onska) för mig men visst finns det väl andra ord för starka kvinnor - men jag kommer inte på ett nu?
Skulle gärna var med på en sådan fest
kram Sanna

Anonym sa...

Jag menar inte att eran fest var dålig för det - bara att ordet "häxa" har en negativ betydelse för mig.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Hej Sanna, det var nog meningen att det skulle vara rätt "onda" kvinnor på den här festen eftersom det skulle drivas ut ett otrogen make:)