lördag 30 oktober 2010

Sommartiden är över

och i natt drar vi tillbaka klockan en timma.

Om ni frågar mig så är mitt svar att tiden numera går för fort.
Det sa vips från mars fram till nu, och ska det hålla på på det viset är jag pensionär väldigt snart.
Rent filosofiskt kan man säga att ett år är en fyrioåttondel av mitt liv, medan det för sonen är en sextondel, alltså upplever jag ett år som kortare än vad han gör.
För att spä på detta så blir jag mer och mer fast i rutiner där det allra mesta sker på samma sätt varje dag, vilket i sin tur gör att de korta dagarna flyter ihop ännu mer.
Inte ens tvättandet lördagar kl 10 verkar jag numera rucka på.

Jag tror banne mig jag ska lägga in lite wild & crazy kommande vintertid.
Vi som väldigt snart är pensionärer behöver det.


7 kommentarer:

Cattis sa...

Familjen får skruva tillbaka två timmar när de kommer hit :) men skönt att få sova längre i natt, det behövs.

Jag hoppas att det inte går så fort att vi blir pensionärer tidigare än det är menat för oss, Åsa.

kramkram

Spader Madame sa...

Wild and crazy låter bra! Och en timmes extra sömn är jag tacksam för att få tillbaka!

Mina dagar sa...

Hihi...ja busa till det du;);)
Njut av lördagen!
Kramar Eva

Anonym sa...

Det låter jättebra med en klocka som ser ut så där :)

Själv har jag ingen armbandsklocka (sedan jag var i övre tonåren) därför att den får mig stressad då jag går och tittar på den hela tiden. Det finns de klockor man behöver över stan om det är väldigt viktigt att se efter.

Ska bli skönt att få tillbaka den där timmen faktiskt.
En timme längre helg :)

ha en go fortsättning på helgen
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Cattis; ja, låt oss hoppas det:)

Spader M; häng på för tusan.

Eva; tack det samma!

Sanna; önskar dig detsamma.

Anneli Stålberg sa...

Wild & crazy är bra! Livet blir så mycket roligare då :D

Åsa Hellberg sa...

Anneli; det tror jag också!