onsdag 13 oktober 2010

Minnesgoda läsare

kanske har ett svagt minne av att jag för all evighets sedan köpte en pilates dvd för att jag tänkte ägna mig åt så kallad hemträning
Har ni glömt det så är det inte så konstigt, det hade jag också gjort.

Just innan dagens promenad kom jag att tänka på den där, och vips hade jag bytt ut den friska luften mot rullande av rygg, andas ut och in på rätt ställe och fokusera på att ha en påhittad bägare mitt på den till 30% spända magen (?).

Jag har en svag aning om att jag köpte den där för att det skulle vara lätt träning.
Lätt?
Det är konstigt, men efter 48 år har jag fortfarande inte lärt mig att vad än alla än säger så är träning aldrig är lätt.
Det är alltid svett och någon slags värk efteråt. Den här gången huvudvärk, ryggvärk och vanlig frustrationsvärk.

Jag kan ha gjort fel och rullat en kota som inte skulle rullas, eller så var det det där med andningen eller om jag kanske inte på riktigt kände gummibandet som skulle dra ut min fina kropp.
Kan ni hålla reda på när ni ska andas ut eller in?
Det blir för mycket information på en gång att "andas in samtidigt som du vrider ryggen men inte höften, åt höger".

Höger?
Redan där är jag borta.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Haha! (ursäkta mig) Det är därför jag håller mig till powerwalks och lite sit-ups. Jag är så lost och utan koordinationsförmåga och glömmer också bort att andas. Till slut är jag helt snurrig i huvudet p g a att jag glömt andas ;D

Anonym sa...

Jag tror inte på träning som ska vara lätt och utan någon slags ansträngning - som också ska ge effekt. :)
Däremot tror jag inte på träning som gör ont.
Att göra små rörelser sakta är ofta mer effektivt än man tror - och kan ge mer än vad stora snabba rörelser gör (och samtidigt vara mindre skadliga för en skadad kropp).
Det ska vara lite roligt också att träna så var och en måste ju hitta sin "träningsstil".
Lycka till
kram Sanna

Lysande ögonblick! sa...

haha. håller med, det är inte alltid så enkelt. :-)

Åsa Hellberg sa...

Gafflan; haha på dig själv du.

Sanna; det är klart att det ska vara lätt!

Alexandra; tack för att du förstår:)