torsdag 7 oktober 2010

Havsdjur

Min lillebror skickade en bild häromdagen när familjen hade fått för sig att "lite hummer vore gott..."
Hur kan man göra så mot sin syster i Stockholm?

När jag ikväll tar fram fatet med de tinade räkorna kommer jag inte att skicka en bild på det till honom. Han kommer bara att kontra med färska krabbor, kräftor och säkert fler humrar och så är tävlandet igång.
Säger jag tvåa i Farsta säger han 180 hektar.
Säger jag ett barn säger han två.
Säger jag gammal säger han ung.

Ni fattar va?
Slagen av lillebror.

(Som storasyster är det ens skyldighet att låta den lille vinna, tricket är att inte låta honom förstå att det är just så det har gått till...)

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Haha, syskonkärlek tror jag också det kallas.

Lysande ögonblick! sa...

haha. känner igen mig i det. låter min lillebror vinna hela tiden. :-)

Mandelblom & Tassavtryck sa...

Låt "den lille" hållas... ;)

Åsa Hellberg sa...

Visst är de små gulliga:)

brodern :) sa...

Och sanningen om hummer är ju faktiskt att det inte är specielt gott.. förstår varför man skickar dem till stockholm :)

Åsa Hellberg sa...

Nähä, så det är inte ens gott? Du har väl ätit för mycket då, helt enkelt!!