lördag 30 oktober 2010

Här sitter jag och är nöjd med att ha överlevt

fallet från stegen.
Vaden kommer troligtvis att anta en lila nyans men det kunde har gått betydligt värre.
En ny kontaktdosa ska jag köpa i morgon, annars törs jag inte använda den även om de inre delarna ser helt oskadda ut.

Mormors skåp gör sig betydligt bättre på den väggen där spegeln satt, förut möttes man av det när man kom innanför dörren.
När spegeln kommer upp möts man av av sig själv istället och då blir man ju glad, eller hur?

Jag vet inte hur vi fick in det stora skåpet i "Jonas" kombi när jag tömde huset i Fjällbacka, men det gick.
Insidan doftar som på mormors tid, lite träigt och instängt. Hon hade det som linneskåp där allt var manglat, struket och stärkt.
Hon skulle svimma om hon tittade in i det nu.

Men utsidan är fortfarande fin.

3 kommentarer:

Gafflan sa...

Ajaj på vaden, tur det är höst nu och inte alltid så att man visar benen liksom ;D
Kan slå vad (hahaha) om att det ser likadant ut in mina skåp...alltså inte stärkta, manglade lakan med krusade knytband på kuddvaren! Nope utan mer ruv om stuv ligger det mesta i mitt linneskåp. I högar men varken manglat eller stuket.
Kram

Pennelina sa...

Så tur vi har :-D Är själv lite mörbultad, men inget livshotande ;-)

Kramar <3

Åsa Hellberg sa...

Gafflan; petar man in en doftpåse så kan man låtsas.

Pennelina; hästar är livsfarliga:)