torsdag 14 oktober 2010

Jag har aldrig förstått

charmen med Håkan Hellström.
Nu är ni många andra som har gjort det så jag tror inte att han blir särskilt sur på mig för det.

Coach Hellberg vill ha lite mer frejdlig musik, gärna lite stampa takten och rumpsväng.
Sonen, som just kom hem från gymmet, hade sett damer i min ålder svänga runt på Zumbaklasser och föreslog att det kanske skulle vara något för mig.

En snabb titt på youtube visar att det skulle det inte alls det. Jag skulle klara stegsekvenserna lika bra som den smala unga tjejen i gröna byxor i mitten av bilden.

10 kommentarer:

Gafflan sa...

Inget för mig heller. Jag har sjukt dålig koordinationsförmåga och skulle inte uppskatta motionen utan mer bli frustrerad ;D
Jag har skickat dig ett litet mail men det är på din coachmail.
Kram

Nemo sa...

Har heller aldrig förstått mig på Håkan...tills nu. 2 steg från paradise är bra. Kanske inte något att tokdansa till. Men bra.

Tokdans och hopp görs bäst till detta:

http://open.spotify.com/user/musselmannen/playlist/1w5upu1rh8z9x0Y3Urz4PX

..om jag får bestämma

Sus sa...

Haha, det var nog inte hennes cup of the =)!

Barnen ska se Hellström på Hovet i november. Jag kollar hellre på Robinson t.om...

Anonym sa...

Jag vet inte ens vad han gör - så jag kan inte säga något om vad jag tycker..
Det brukar ge sig efter ett tag - när man gått några gånger - om man orkar ha lite roligt åt sig själv i början.
Jag går på stepup/arobic och i början var det helt tokigt men jag började med att bara försöka hänga med med fötterna och gjorde inte ens det men sen så och resten kom det med. Nu är det bara roligt!

Hoppas du hittar nåt du kommer tycka är kul snart.
kram Sanna

Marie sa...

Det där med Håkan Hellström har inte jag heller fattat. Skönt att det finns fler.
Haha kul det där ser ut" Zumba"
Kram

Anneli Stålberg sa...

Skönt att vara i gott sällskap när det gäller Håkan Hellström :D

Zumba är superkul och det är mycket dans. Kanske lite olika svårt beroende på ledare.

HOUSE of ADELA sa...

Tycker sådär om Håkan men zumban ser ju helt galet kul ut tycker jag! Skulle gärna testa=)Måste vara en tokbra motion;)

Kram
Adela

Unknown sa...

Vi kör Zumbakurser. Jag har kollat några gånger. Inget jag skulle klara av...koordinationen är sjukt dålig hos mig.

Åsa Hellberg sa...

Gafflan; tack:)

Nemo; haha, tack.

Sus; bra, jag med.

Sanna; tack, jag håller mig nog till min pilates:)

Marie; ja, visst gör det... för den som kan hänga med.

Anneli; det är det där med kordinationen.

Adela; ja antagligen, ingen lättträning det där inte:)

Anna; då är vi helt lika.

Agneta sa...

Men herregud, Håkan Hellström är den bästa artisten på detta århundradet, tycker jag. Fem Håkan-konserter hittills för mig och 13 nov. är bokad redan i somras. Senaste CD:n går för runt här. Men det är som allt annat, antingen eller!!