fredag 29 oktober 2010

Var är min mobil

undrade sonen när han kom från tunnelbanan, en mobil som är trasig på alla möjliga vis, men som funkar hjälpligt när det gäller sms...

Det var bara att ringa tele2 och spärra den, kliva iväg till centrum och köpa en extratelefon i väntan på svar från försäkringsbolaget, och in i tele2-butiken för att lösa ut ett nytt simkort.

För en timma sedan ringde en ung och artig man som berättade att han hade hittat telefonen inkilad mellan två säten på tunnelbanan, och sonen och jag tog oss raskt till en mötesplats för att hämta den gamla trasiga; inte minst för adressbokens skull.

Jag hade inga kontanter, istället fick han och hans flickvän en signerad Casanovas Kvinna som tack för hjälpen.

Den killen kommer det att gå bra för, det gör det för så där vänliga människor.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid roligt att få se att det faktiskt finns ärliga människor också...
Kul att han fick tillbaka telefonen.
Hoppas kvällen börjat bra
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Japp, toppenbra tack vare det.

Sus sa...

Åh! Jag blir så glad över mänskligheten ibland =)!

Unknown sa...

Ja, instämmer...man blir ju så glad att dom här människorna finns som tänker och handlar utifrån ärlighet.
Skönt att veta.

Gafflan sa...

Vad underbart att det finns ärliga människor i vår värld! :D

Åsa Hellberg sa...

Jag tror nog att de allra flesta är ärliga , men inte lika många gör sig det besväret som den här killen gjorde; ringde och mötte upp.

Dessutom messade han sen och sa att sonen skulle vara lite mer försiktig med sin telefon i fortsättningen:)

Spader Madame sa...

Härligt! Man blir fantastiskt glad och det gör stor skillnad!

Anonym sa...

En morgon för många år sedan ringde en kvinna till mig och sa att hon hade hittat min plånbok. Jag hade inte ens hunnit märka att jag tappat bort den... Man blir så glad när människor bryr sig!

Åsa Hellberg sa...

Spader M och Karina; ja, visst blir man glad?

Anonym sa...

Åh, vad härligt att det finns såna ärliga och fina människor. Själv blev jag av med min väska i fredags innehållandes mobil och VISA-kort.
Jag blir vansinnig på folk som inte fattar att mitt är mitt och ditt är ditt. Att det faktiskt inte är på något annat sätt än just så.

Åsa Hellberg sa...

Men nej, vad jobbigt! Blev den stulet eller kan du ha turen att något har lämnat in den till polisen?

Anonym sa...

Ja huga, himla jobbigt. Jag har kollat både med restaurangen och polisen men ingen lycka. Ska ringa idag igen och sen får jag helt enkelt beställa en ny mobil.
Man får försöka se det positivt, jag får en helt ny telefon :) (trots att jag muttrar lite över tjuven).