lördag 9 oktober 2010

Knallröd jacka införskaffad.

Mamman - tillika betalaren - smackade belåtet över valet av färg.
Applåden kom först efteråt och det var helt och hållet taktiskt; för tidigt jubel kunde helt enkelt tolkas som om jackan egentligen passade bäst på en 48-årig tant.

Nu är det så att dessa fina jackor verkligen inte passar mig, jag ser ut som en konservburk.
I en röd sådan hade jag sett ut som tomatsoppa.
Ungefär.
Ni fattar vad jag menar.

Sen ska jag laga mat.
Nu ska jag ta en tupplur.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Nej jag fattar inte hur du menar. Vill se bild. Ska också ta en tupplur...skönt höst-promenad-väder gör att man sen blir lite slö. Får leta upp en bok och lägga mig i soffan en stund.

Åsa Hellberg sa...

Haha, någon bild blir det inte!

Sov gott.

Anonym sa...

Tomatsoppa alá Hellberg då?
Kanske skulle vara en bra reklam? :)
Skulle gått en promenad men fick besök så promenaden blev ogjord.
Kanske lika så bra - har sådan träningsvärk i ben och rumpa i alla fall så.
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna, välkommen tillbaka!:)

Besök är bättre än promenad (tycker jag:)