fredag 29 oktober 2010

Fredag

Denna förväntansdag när allt klaffar, alla är nöjda och glada och myset är just så mysigt som reklamfilmen säger.

Och så har vi de familjer där det är precis tvärtom.
Fredagar är då helvetet börjar.
Tisdagar och torsdagar är rena himmelriket jämfört med fredagen då flaskan kommer fram.
För barnen börjar obehaget redan på morgonen och när skolan är slut vet de att det är två långa och fruktansvärda dagar kvar till måndag.

Fredagsmys är inte samma sak i alla familjer.
Vet ni hur mycket jag önskar att det var det.

6 kommentarer:

Strandhs Mia sa...

Ja usch och fy för hur det kan vara för många och vi låter oss luras av chipspåsar och mys... eller skaldjur var det väl i fiiiinare trakter :)

Hur som helst hoppas jag din fredag blir mysig i alla fall !
Kramen ♥

Åsa Hellberg sa...

Ja, i den här familjen myser vi som tusan:)

Anonym sa...

Så kan det vara även utan alkohol eller droger - jag vet.
Men jag förstår vad du menar.

Jag glädjer mig i alla fall inför den här helgen eftersom de två senaste veckorna - och speciellt den sista - har slitit väldigt hårt på mig. Jag ville ha fredag i går och i morse när klockan ringde sa jag till mig själv "det är ju lördag, varför har du ställt klockan". Det tog ett tag innan jag förstod att jag skulle upp.
Nu hoppas jag att jag ska kunna få det lugn som en psykisk vila kräver - för det behövs verkligen nu.
kram Sanna

Anneli Stålberg sa...

Jag önskar också!

Åsa Hellberg sa...

Sanna; då hoppas jag också att du får en välbehövlig vila.

Anneli; visst gör vi?

Millan sa...

Huvudet på spiken...
Tack för en en framåtpuff..denna morgon går jag på ilska..skönt

Kramar om