tisdag 4 maj 2010

Cypriotisk färskpotatis

Jo då, minsann.
Inte för att jag får några Cypern-vibbar, jag tror aldrig att jag har ätit kokt potatis där utan snarare flottiga stekta och friterade varianter.
Anyway, den här var god

På tal om medelhavet och semester så är jag alldeles fascinerad av alla de privata semesterbilder jag hittar om jag söker på till exempel Cypern.
Vips så är man med på resan som Bengan och Gittan gjorde i oktober förra året.
Bengan spatserar helt ogenerat runt i förra decenniets kalsonger med en bira i handen och Gittan visar rumpan - och allt övrigt - i en stringbikini.

Är det obetänksamhet eller bryr man sig helt enkelt inte?

Det kan vara jag - gammal och trött - som inte har förstått tjusningen med att dela med sig av allt (ska jag säga som har skrivit Casanovas Kvinna, men strunta i den lilla detaljen nu).

Så låt mig höra.
Hittar jag era semesterbilder också?

Den här fina kommer nu att återfinnas hos den som vill... world wide.
Undertecknad har här gjort ett seriöst försök att fånga en ödla på bild och misslyckades naturligtvis som den katastrofalt dåliga fotograf jag är.
Fotot är dock från Cypern, det vill jag gärna påpeka.


8 kommentarer:

Mia S sa...

Ha ha ;) .. ja man fick lov att förstora så såg man den lilla krabaten där under stenen. Men den lilla ödlan smälter in som den ska där i sten och grusmiljön.. tur för den !

Åsa Hellberg sa...

Tänk att du såg den:)

Om man ändå hade din blick för det där med foton ändå...

Kram åsa

Dr Molly sa...

ha ha ha så brukar mina bilder också bli... för att inte prata om att ta bilder på barnen, alltid någon som vänder sig om, börjar hoppa eller skriker... Semesterbilder på nätet har jag inte! Kramar

Sus sa...

En del bilder från Bohuslän kanske.
Men aldrig en Sus i string.
Never!

nillas liv på pinnen sa...

Fantastisk semesterbild! =)

Man hittar nog en hel del privata bilder från våra semestrar och annat i cyberspejset. Dock är det inte min förtjänst utan döttrarnas som har facebook, bilddagbok, bloggar och...ja, vad man nu kan ha mer.

Men, mig i string kommer kommer man aldrig kunna hitta varken på nätet eller irl.

Maj Korner sa...

Haha, jag gillar ditt förhållande till fotografering, väldigt avslappnat!

Anonym sa...

Hur är den cypriotiska färskpotatisen i år? Den händer att det är bra, men ofta är den en besvikelse.

Åsa Hellberg sa...

Maj; ändå gör jag mitt bästa...

Brain; jag är inte knusslig så jag tyckte om den:)