torsdag 20 maj 2010

Jag var vid Hasseludden igår

och såg ut över det som just har övergått från sjö till hav när en stor VikingLinefärja gled förbi.
Jösses vad de är stora.
De övriga båtarna såg löjligt fjantiga ut i jämförelse och då kostade de säkert sisådär två miljoner.

Jag jobbade med dessa stora finlandsfärjor en gång i tiden och då åkte jag ofta till Helsingfors och Åbo.
Det var innan jag blev rädd.
Numera är jag skraj för det mesta.
Bilar, båtar, tåg och flyg går alla för fort för min smak.

Jag har inte särskilt bråttom i mitt liv.
Rädslan kan bero på det.

4 kommentarer:

kia sa...

Ja, de går förbi här ute hos oss också, mellan kobbar och skär. Jag slås alltid av hur galet det ser ut när de glider förbi, helt sjukt. Som ett helt hyreshus åker runt på vattnet, ibland mycket större än den lilla landplätt man själv står på...

Åsa Hellberg sa...

Ja, visst ser det knasigt ut:)

Tinto sa...

Hörde en Ruben Sallmander säga en klok sak om rädsla igår (som han förvisso citerade från någon annan i sin tur..men vem det var minns jag inte).

"Rädsla har räddat många fler liv än mod".

Så den där rädslan är inte att förakta, bara att omfamna :)
Så länge den inte hämmar oss in absurdum såklart!

Kram
Tinto

Åsa Hellberg sa...

Nej, just DEN rädslan är nog bra... annan kan tyvärr vara helt livsfarlig.

Kram, hoppas att är bra med dig och familjen!