tisdag 11 maj 2010

Projekt Snark

När jag ska ta en tupplur måste jag bestämma mig för det. Jag tror aldrig att det har hänt att jag "bara har somnat".

Först och främst måste jag ligga bekvämt, att sova sittandes är naturligtvis helt omöjligt.
Sedan ska kudden vara behaglig, även om den är sekundär till just liggandet.
En filt av något slag är också viktigt, ju tjockare desto bättre.

Sidoläge är också av vikt, gärna med ytterligare en kudde placerad i famnen.
Ryggen ska i sin tur ligga dikt utmed soffan. Det får inte finnas en tillstymmelse till luftspalt, då blir det nämligen kallt och när det är kallt på ryggen kan jag inte somna.
All dagisbarn på gården måste vara knäpptysta och hantverkarna som verkar befinna sig en trappa upp får naturligvis inte använda sina verktyg om projekt sova ska gå i lås.

Om allt detta är på plats och jag har fått i mig en skvätt näsdroppar, fått på mig lite lypsyl och hällt i mig ett glas vatten så kan det vara så att jag somnar.
Men bara då...

Gäsp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker det verkar vara som om någon måste ha full kontroll över situationen innan hon kan tillåta sig att komma till ro. Kan det vara så... ;)

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja det kan man ju tro, men jag är inget kontrollfreak annat än av "Jonas" när det begav sig.

Nej, det handlar nog snarare snarare om att jag är lättväkt sedan jag fick barn och var ensam med honom, det var liksom aldrig någon annan som hörde om han pep:)

Resten handlar om den onda ryggen och att jag fryyyser när jag är trött.