torsdag 20 maj 2010

Jaha, det är visst hockey-vm.

Där ser man.
Följer ni det?

Jag kliver in i matchen nu när det är semi på gång.
Det kan bli Finland som blir motståndare efter att vi (tydligen) jämnade Danmark med marken med idag.
Eftersom jag inte vet mer än så övergår jag till ett helt annat samtalsämne, skolbal.

En sådan hade vi inte när jag gick ur nian i Tanumsshede.

Däremot hade vi svarta hattar med färgglada band där kamraterna fick skriva fina hälsningar om hur älskad man var... sen tog man bussen hem, drack läsk och gick till sängs.

Jag klarade mig alldeles utmärkt utan fin långklänning, fina skor och fin frisyr.
Med mina platåträskor, vida jeans och krullpermanetat hår var jag oerhört rätt, då, 1978.

2 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Vilket kul minne du grävde fram, vi hade också sådana hattar. Kläderna låter också mycket bekanta :) Såg alla likadana ut 1978 eller? Jag hade vita jeans, supersmala upptill och supervida nertill.

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Japp, vi var alla formstöpta!