fredag 28 maj 2010

Rätt Anna, fel låt.

Tänk om underbara Anna hade fått en annan låt istället för den här, då jäklar.
Jag gillar henne som tusan, men som sagt, musiken måste vara bra också.

Gårdagens vinnare var Kjell Enhager.
Nu är jag möjligtvis lite färgad, men jag tror att de närmare 900 i publiken var lika entusiastiska som jag.
I alla fall lät det så i pausen och efteråt.
Jag har sett honom i alla möjliga sammanhang och han är faktiskt likadan vare sig han har 10 eller 900 framför sig.
Dödligt allvarlig och oerhört rolig i en kombination som gör att alla är med hela tiden.

Tack.
Nu har jag lärt mig massor igen.

2 kommentarer:

Mia S sa...

Jag tycker att Eurovision har blivit för stort och långdraget...och jag trodde inte heller på den här låten även om Anna är fantastisk och gjorde det bästa hon kunde av sitt material.

Och visst är det inspirerande att gå på förläsningar med BRA förläsare som fångar upp och gör att man lyssnar även efter andetag i paus mellan meningarn och ord, för man vill inte missa någonting.

Riktigt bra med att få massor av Ahhaa med sig hem !

Ha en bra fredag...kram !

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma!

Kram Åsa