onsdag 12 maj 2010

Ledig

i morgon, men är tillbaka på jobbet på fredag, så ser mina dagar fram till helgen ut.
Är ni lyxigt långlediga kanske?

Jag hoppas det, alla behöver nog fyra dagar av slapperi/effektivitet/resor eller vad man nu vill ägna sina lediga dagar åt.
Jag är som ni vet slappartypen och efter föreläsningen i måndags vet jag numera också vilken ayurvedatyp jag i huvudsak är; Kapha.

Så här positivt kan man läsa om mig:

En person med balanserad Kapha-konstitution är lugn, sympatisk, kärleksfull och förlåtande. Han/hon skapar ett lugn omkring sig - lugnar ner en stressfull atmosfär genom sin blotta närvaro.

Man skulle kunna strunta i resten, men här blygs vi inte våra tillkortakommanden och komplex:
Personer med Kapha-konstitution är ofta välbyggda med kraftiga muskler och kraftig benstomme.

Jag trodde att det berodde på fotbollsträningen som ung, men nu förstår jag att jag helt enkelt är född med mina fotbollsvader.

Att vi sedan är lite sena i kolan och har lååångt till beslut är inget jag känner igen, men å andra sidan är väl det helt okej; det ingår väl i allt det där lugna...

PS, min typ ska tydligen vara försiktig med socker. Jag förstod inte alls vad hon menade med det.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Va?! Har jag missat dig på TV? =O
Går det att se på nätet???

Åsa Hellberg sa...

Japp, tv 4 play:)