söndag 30 maj 2010

När jag hade städat klart

bestämde sig katten för att kräkas i soffan, så prydligheten störs nu av en stor tvättfläck där jag vill ligga.
Å andra sidan klarade sig det nytvättade golvet, så säg det som inte har en uppsida.

Vad tycker ni om sladdar?
Själv blir jag galen.
Ändå har de legat och skräpat här alldeles för länge, dragna från rum till rum som de var.
En har suttit fast bakom en garderob och idag fixade jag det problemet helt briljant med en sax.
Lysande lösning.
20 meter datorsladd försvann i ett nafs.

Den metern som ligger kvar bakom garderoben syns inte, det räcker för mig...

6 kommentarer:

Anonym sa...

sladdar är pest. Fast jag har köpt sånna där små saker man kan spika fast dom med, och ska göra det nån dag.. snart. typ..

Här har det städats bakom spisen för första gången på tre år.. HUGALIGEN! Vad säger det om mig! (Under spisen hittade jag grytvantar från hon som bodde här innan mig. Så jag är inte värst iaf! :-)) Men skönt var det iaf. Skön söndag på dig! Kram.

Undrar om katten kräktes för det blev för mkt jobb med att titta på dig som städade så... *skratt* /Lizzie

nillas liv på pinnen sa...

Hade jag varit en sån som facebookar så hade jag startat en grupp: vi som inte tycker om sladdar.
Var kommer alla ifrån? Och vart hör de?
Men klippa bort dem? Är du säker på att det funkar?

Åsa Hellberg sa...

Lizzie; kanske:)

Nilla; jag är säker. 20 meter som låg och skräpade...

Maj Korner sa...

Jag har accepterat mina. Håller dem i lite schack genom att inte ha dem längre än nödvändigt, viker små prydliga knyten och fäster ihop med en snodd eller ett buntband.

Och så har jag ett skåp som är "laddningsstation". För tandborste. För mobil. För kamerabatteri. För batterier. Där kan man stänga dörren.

Unknown sa...

skitjobbigt med sladdar. håller med.

Åsa Hellberg sa...

Jag har faktiskt en laddningskorg...proppfull:)