lördag 8 maj 2010

Schhh!

Det ligger ungar och sover lite här och där.

Mest där.
Och inte mer än två, det får inte plats så många fler i sonens lilla rum.
Som den goda mor jag är smyger jag runt i lägenheten. Inget skrammel med kaffekoppar eller smällar i dörrar, inga diskmaskiner och inget sjungande.

Misse väckte mig med att skrika i mitt öra.
Det kan bero på att just jag går på det...
Det, och kräks.

Jag var varm när jag blev väckt, det stormade så att jag var tvungen att ha balkongdörren stängd i natt.
Mina vänner, det är höst.
Mysigt va?

Idag är en läsadag för mig, vad gör ni?

6 kommentarer:

Sus sa...

Jag håller mig inomhus i dessa pollentider och laddar för att åka på 30-årsgalej lite senare.

Helst skulle jag bara vilja sova och vakna då löven är liksom färdiga.

Åsa Hellberg sa...

Sus; hoppas att det blir kul. Jag ser inte din kommentar här, men jag vet att du har skrivit en:)

Kram Åsa

HOUSE of ADELA sa...

Fryser inne och det känns som höst ja tyvärr...fixar och plockar och fotar lite. Senare ska jag jobba ...ett smidigt 12 timmarspass;) njaa..lite långt kanske men det går.

Kram
Adela

Åsa Hellberg sa...

Adéla; är du ledig en annan dag istället då?

kram Åsa

nillas liv på pinnen sa...

Här är det inte höst utan vår.

Jag städar i dag, hade jag tänkt. Men jag har inte börjat ännu.
Det jag egentligen gör är att blogga och skriva mail hit och dit.
Ibland tar jag en paus för att äta lite.

Åsa Hellberg sa...

Nilla; vilken världsände bor du i?
Själv har jag gått på det som är kvar i pollypåsen från igår...