måndag 9 maj 2011

Idag ska jag till naprapaten igen,

och innan jag kommer in ska jag ha promenerat i 15 minuter så att hon kan se hur ryggen ser ut då.
Jag får helt enkelt ta ett varv runt i Västerhaninge, en stadsdel som för övrigt är helt obekant för mig.

Egentligen borde jag ägna mig mer åt förortsvandringar - i brist på utlandsresor.
Häromåret tog jag en biltur till andra sidan Nynäsvägen och där hittade jag flera små badstränder, finfina småhus och villor som såg ut som slott . Supernära och helt obekant trots att jag har bott i Farsta i 17 år.
Rena rama Rivieran.
Det är exakt 20 år sedan jag var på den riktiga och såg Monaco Grand Prix.
En helt galen och högljudd tillställning mitt inne i stan.

4 kommentarer:

Shamrock sa...

I Västerhaninge finns det inte mycket, du hinner nog flera varv på 15 minuter. Men jag håller med dig att Nynäshamn är jättefint och fisken på rökeriet där är kanongod

Åsa Hellberg sa...

Jag menade inte Nynäs, jag menade rakt över vägen här hemma hos mig. Stortorp tror jag att det heter:)

Shamrock sa...

Oj det måste jag kolla nån' gång

Mia S sa...

Jaha ja, du hittade över till mina barndomstrakter och min barndomsbadstrand vid sjön Dreviken, det är ett fint område och det har exploderat med villor där.

Monaco är oxå fint (har varit där jag med) och dom asfalterar om varje år efter racedagarna, eller om det var före??