tisdag 11 augusti 2009

låg jag på förlossningen vid den här tiden, och hade efter 8 timmar fått en epidural som skulle ta bort smärtan.
Det enda den gjorde var att stoppa upp förlossningsarbetet, det onda rådde den inte riktigt på.

Det tog 25 timmar innan man insåg att sonen inte hade någon större lust att komma ut, inte hade någon större möjlighet heller förresten med den sizen på huvudet och navelsträngen virad två varv runt halsen.

Alltså kom han inte den elfte augusti, utan via ett snitt dagen efter, och i morgon 8.55 är det 15 år sedan jag fick en egen familj.

Jag är så oerhört tacksam för den gåvan.

11 kommentarer:

Kia sa...

Tänk vilket fantastiskt under ändå, ett helt nytt liv. Tänk att vara barnmorska, och få vara med om detta hela tiden. Man kanske ska skola om sig...

Åsa Hellberg sa...

Jag tror att du hade blivit en underbar barnmorska, och tänk vilka fina ryska sånger du kunde sjunga för barnen!

Anonym sa...

Jag hade också en lång utdragen förlossning - och var jättetrött min hade kommit.
Ändå tänkte jag "om jag måste göra om allt igen för att få behålla henne gör jag det!"
Det är "konstigt" att ett barn kan vara så dyrbart.

GRATTIS! till er båda
Sanna

Kia sa...

Jag kom på en utmaning till dig!
Häng med på hundpromenad på Gärdet vetja!
;-)

Unknown sa...

För femton år sedan (28 juli) låg jag på förlossningen (arton år fyllda ett halvår innan) och knöstade ut en grabb. Ja, jessus, var tar tiden vägen?

Nu drar han till gymnasiet och här sitter man 33 år ung då endel av kompisarna precis börjat få barn.

Märkligt det känns ibland...

Åsa Hellberg sa...

Liz; började han skolan ett år tidigare?

Kia; aldrig i livet!:)

ufot sa...

Ja jösses, vart tar tiden vägen?! Mina grabbar fyllde 16 år i mitten på juni och ska börja gymnasiet nu. Dom var ju nyss småkillar. Sen har vi sladdisen som har fyllt 5 för ett tag sen. Känns som om hon alldeles alldeles nyss var bäbis...
Ja det är väl bara till att sitta och vänta på barnbarnen nu då ;)

Åsa Hellberg sa...

Ufot; jag tror att du kommer att bli en lysande farmor!

Unknown sa...

Nå jå, direkt från dagis in i ettan.

helene sa...

Helo Åsa!
Vist går tiden fort när det gäller ens barn.
Grattis till dig och din fina son!
Kram Helene

Åsa Hellberg sa...

Hej Helene, och tack.