måndag 31 augusti 2009

TV

84-85 jobbade jag med lokal-tv i Sälen.
Varje morgon satt jag eller min kollega i direktsändning och pratade om dagens aktiviteter i backen, visade reportage eller gjorde en intervju med Pelle som slipade skidor. Ena dagen jobbade jag framför kameran och den andra bakom.
Då sändes programmet lokalt i Tandådalen, och det var en smärre sensation eftersom vi var först med det i Sälen.

Idag finns Sälen - TV som sänder över hela fjället och nu räcker det troligtvis inte med en hemmabyggd studio i en barnstuga och att varje vecka visa en gammal intervju med Björn Borg.
Det är inte heller troligt att programledarna har permanentat hår och dubbla axelvaddar i en tröja med ett svälltryckt Tandådalen på.

Det lutar åt att jag ska sitta i en morgonsoffa och prata om Casanovas Kvinna, och om det blir så ska det bli oerhört intressant att jämföra det med min egen erfarenhet från mitten av 80-talet; den aktuella TV-kanalen fanns inte ens då.

11 kommentarer:

Kia sa...

Haha, skulle vara kul att se! Finns det några gamla band kvar?

Åsa Hellberg sa...

Japp:) Men på VHS.
Jag måste verkligen lägga över dem på en dvd, det är ju nästan ett historiskt dokument!

Unknown sa...

Nä, men dra åt fanders så häftigt! Jag får absolut inte missa dej i en tv-soffa och jag måste få se de gamla banden! Jag kommer till dej ikväll! Haha.

Åsa Hellberg sa...

Liz; du är alltid välkommen!

Unknown sa...

Tack! Jag är kravlös då jag kommer, det räcker med vhs:en och en kopp Gevalia (två suketter + en skvätt mjölk).

Åsa Hellberg sa...

Du får nöja dig med vanligt socker!

Anonym sa...

Du måste berätta när det är dags. Det vill jag inte missa!

/Karina

Åsa Hellberg sa...

Karina; det ska jag.

Unknown sa...

Ska jag tolka saken så att du inte tänker skaffa suketter för min skull? Du kan stjäla ett två-pack på en mack.

Åsa Hellberg sa...

Liz; du få ta med dig ditt tantsocker om du kommer. Det finns väl ett gäng mackar på vägen hit?

Unknown sa...

Vaddå tantsocker! Och jag kan inte stjäla socker, det räcker med polisskylten... Fast å andra sidan, vad är lite stulet socker jämfört med en polisskylt? Egentligen?