lördag 29 augusti 2009

Sitter här

och väntar på farmor och låtsasfarfar som snart ska komma hit för att fira sitt barnbarns 15-års dag lite i efterskott.
Alltså har jag städat, i alla fall det fullt synliga, eftersom farmor är en helt dammfri människa.

Jag förstår inte riktigt hur hon bär sig åt, denna heltidsarbetande egna företagaren som dessutom har ont i sina leder, men hennes hem är kliniskt rent.

Nåväl, hon ska få en bok och det kanske får henne att bortse från diverse fläckar som jag struntat i... om hon nu ens skulle se dem; det troliga är att det är fläckarna i sitt eget hem som hon bryr sig om.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hushållsnära tjänst som det så vackert heter nu för tiden?

Åsa Hellberg sa...

Ninna, denna lilla loägenhet borde jag faktiskt kunna klara själv. Jag är en slarvmaja, det är hela sanningen.

Anonym sa...

Nu tänkte jag förstås på din farmor.
Hur orkar, hinner och klarar vissa av allt de gör?

Kram från Ninna med en lägenhet full av stök.

Åsa Hellberg sa...

Hej igen.
Jag tror att nogranna personer har det inbyggt, och att det därför är mer ansträngande att saker och ting i oordning är tvärtom...men det är vad jag tror:)