tisdag 18 augusti 2009

Försöker

vänja mig vid det blonda som inte är så blont längre, och det kan hända att jag måste plutta in bara några få ljusa slingor igen. Mest för att jag ska känna igen mig.
Jag tänkte dock låta det vara ett par veckor; enligt frisören skulle det ta en vecka att vänja sig, och om jag ger det ytterligare en kanske det känns riktigt bra.

På torsdag ska jag mäta min nya lokal, eftersom jag måste ha lite koll på hur jag vill möblera och med vad. Mina rum är inte särskilt stora så det gäller att möblera smart.
Tiden fram till "inflytt" kommer att vara späckad av jobb, boklansering, 3-dagars coachingkurs och bokmässa (med där tillhörande seminarium = föredrag), alltså kommer möbler att vara sekundärt ju längre in i september vi kommer. Därför finns ett Ikeabesök på agendan när väl mätningen är klar.

Idag ska vi till skolan på möte för att planera hur nian ska te sig i form av betyg. Det ska sättas mål och göras planer på hur dessa ska uppnås.
I potten kommer det att ligga en belöning (japp, jag gillar morötter som ni vet), men vi har inte riktigt utformat hur den kommer att se ut.

Modern skulle gärna vilja åka till New York, men vems belöning blir det då?

6 kommentarer:

Unknown sa...

(Liz har en dålig skitdag. Men hon gillar belöningar för hårt arbete.)

Åsa Hellberg sa...

(Liz; det är okej med skitdagar, det händer att man blir belönad för dem också...)

ufot sa...

Här är det en ganska hyfsad dag så här långt iaf. Belöning för hårt arbete är BRA men belöning för skitdagar är ännu bättre ;)

Åsa Hellberg sa...

Ufot; visst är det så!

Unknown sa...

Nä, fy. Det är en helt underbar dag på det sättet att jag och Tom firar 20 år idag! Så det blir myskväll ikväll.

Men runtomkring är det skit. Jag är totalt matt, apatisk och är i behov av vila och stillhet som aldrig förr. Jag ynkar, Tom håller om.

Åsa Hellberg sa...

Hurra och Grattis till dig och Tom!