söndag 2 augusti 2009

Koffeinfritt

kaffe serverade jag mig själv denna morgon, och det var inte meningen. Men jag köpte blommor istället för livsmedel igår och får skylla mig själv.

Just de-caf kan vara bra på eftermiddagen så att jag slipper sömnproblem, däremot är det sämre när man vill kicka igång på morgonen.
Å andra sidan är jag glad att det fanns något kaffe alls.
Det har hänt mer än en gång att det saknas för att jag har köpt Gladiolus, eller något annat livsviktigt, istället.


Jag har satt in en annons om att jag behöver en egen kontorslokal och fick ett svar igår från någon som ville:

1. Dela lokal.
2. Avgränsa den med halvhöga skärmar.
3. Passar bra till Ateljé, lager eller liknande.

Det är möjligt att jag kanske borde vara lite mer flexibel och i så fall ska jag jobba med det.
Dock inte i en denna lokal.

Denna man kanske också hade missat koffeinet?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag drack kaffe vid halv tolv igår kväll. Somnade som en stock. Lyllo mej va?

Åsa Hellberg sa...

Ja det är helt orättvist!

Anonym sa...

Jag vill aldrig ha kaffe på morgonen - vänder upp och ner på min mage helt och jag går omkring med ett lätt illamående hela dagen.
Men jag kan gärna ta en eller två koppar under dagen - helst i sällskap :D

Åsa Hellberg sa...

Hej anonym, emellanåt är till och med sällskapet det viktigaste!

Anonym sa...

Missade skriva under förra inlägget - men "tillkännarger" mig nu
Sanna