fredag 14 augusti 2009

Jag vet inte

hur ni har det med snarkningar i era liv, ni kanske rent av går och längtar efter det?

I mitt liv finns de, och emellanåt ställer de till problem med min sömn. Jag vaknar och mannen som utstöter ljuden sover gott vidare.
Tänk att kunna sova när man låter som en maskin?

Själv vill jag allra helst ha det knäpptyst. All form av ljud måste vara avstängt för att jag ska kunna slappna av och somna.
Alltså sover jag till exempel inte i en bil.
Bilar låter.
Andra bilar som kör förbi låter.
Då kör jag hellre så alla andra kan sova.
Och snarka.

I eftermiddag kommer jag att vara ensam hemma.
Jag vet precis vad jag ska göra mellan 15 och 16.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan i stort sett sova över allt även om det är ljud, men är det tyst och ljud uppstår vaknar jag (så på dagarna sover jag bara om jag har tvn på).
Jag kan också vakna tvärt om det var ljud och helt plötsligt allt blir tyst. :D
Hoppas du får sova gott din timme
Sanna

Unknown sa...

Äh. Testa somna till Pain. Det gjorde vår dotter... du vet hon du ville låna ;) *mehehe*

Åsa Hellberg sa...

Jag slumrade så sött min timma.
Liz; "Pain", vad är det utöver smärtsamt?

Unknown sa...

Det är smärtsamt på ett högst ljuvligt sätt.

Åsa Hellberg sa...

Fan tro´t.