lördag 29 december 2012

2012

Snodd lista från Agneta 


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja, jag signerade böcker i boklådor här och där, och så fyllde jag 50!

Höll du några av dina nyårslöften?


Hade inga.


Dog någon som stod dig nära?


Nej

Vilka länder besökte du?


USA på riktigt. Mentalt och via google betydligt fler. London, Paris och Mallorca har fått många, många besök.

Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?


Pengar. Det är inte alls fränt att vara en fattig kulturarbetare.

Bästa köpet?


Ny dator så att jag kunde skriva klart Sonja hemlighet och min nya fantastiska bok.

Gjorde någonting dig riktigt glad?


Att få resa till New York med min son och mottagandet av Sonjaböckerna förstås.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?


Både och.

Hur tillbringade du julen?


Hemma med min son och katt.

Blev du kär i år?


I mina karaktärer eftersom jag skapar helt fantastiska män.

Läste du någon bra bok under 2012?


Ja, flera, och jag vill gärna lyfta Hans-Olov Öbergs Djävulens tonsteg och Någon att lita på


Favoritprogram på TV?


Oj, oj, oj. Var ska jag börja? Greys förstås. Repriser varje dag, 17.05. Scandal, ny serie som går direkt efter 


Grey´s på onsdagar. Och så The Newsroom och Suits, som jag ser med sonen.Så här i semestertider ser jag 

dessutom gärna David Letterman och Piers Morgan, i vanliga fall sänds deras program när jag sover. Och 

Trinny och Suzannah får jag inte glömma. Och inte Downton Abbey. Love it. Julspecial i kväll 21.00.


Vad gjorde du på din födelsedag 2012?


Traskade från södra Manhattan till mitten och så åt jag finfin mat här och på utefiket nedan.


Jag blir fortfarande rörd när jag tittar på bilderna från vår resa.



























Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Min inkomst från 2007.

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Uppdatering nu när jag har läst frågan ordentligt: Upp och ner, mer mascara än föregående år.

Vad fick dig att må bra?


Att min son är så bäst och tusentals betydelselösa saker som att Sonjas sista vilja i pocket är tillbaka på Adlibris top 100. Hehe.



De bästa nya människorna du träffade?


Oj, jag har träffat massor med nya människor och inte en enda knäppis, bara en massa braiga.

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken härlig och positiv beskrivning av ett år, jag hoppas det blir lika fint om än inte ännu bättre 2013!
Kram

Åsa Hellberg sa...

Det önskar jag dig också, Snäckan!

Nina sa...

Oj.
Utan dig hade jag missat Abby!
Tack.

Åsa Hellberg sa...

NEJ, vilket slut. Jag går inte med på det!

Nina sa...

Jag tycker vi strejkar. Typ resten av året.
Sedan kan vi prata om att det var förra årets sämsta slut.