fredag 14 december 2012

Väckarklockan har inte ringt än,

men jag har varit uppe en timma. Ska strax duscha och piffa till mig lite, eftersom jag måste dofta gott när jag ska signera böcker i en sådan fin stad som Göteborg.

När man som jag ska sitta på ett tåg några timmar innan jag kommer till bokhandeln måste jag tänka till på kläder.
Jag tänker skrynkelfritt. Svart. Och mycket tingeltangel.
Och håret ... som borde ha kapats för länge sedan, vet jag ännu inte vad jag ska göra med.
En tofs känns lockande.
Mascara får jag kladda på när jag kommer fram. Jag kan inte skriva på mitt manus om ögonen kliar.

Och ja, som gammal flygvärdinna så har jag med mig lite overnightprylar om, mot all förmodan, tåget bestämmer sig för att inte åka tillbaka med mig ikväll. Rena underkläder, tandborste och laddare till telefonen.
Annars kliver jag in här igen vid halv tolv.
Vi hörs då.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!
Sanna

Spader Madame sa...

Ha en fin tripp!!

Singelmamman sa...

Ha det bra i Göteborg och må tåget ta med dig hem!

Ebba Range sa...

... så försvann kommentaren - gör ett nytt försök ...

Vi hejar på SJ och din signeringshand!

(Inte ska väl mascara klia. Kanske att du i så fall behöver byta märka?)

Kati sa...

Heja dig, i efterhand. Hoppas allt gick bra. :)