fredag 28 december 2012

Jag är nervös så att jag skallrar tänder

över vad förlaget som jag har skickat mitt råmanus till ska tycka, och jag törs inte öppna och läsa igen ifall jag helt plötsligt tycker att det är bedrövligt.
Det är fredag och det låga självförtroendet har trätt in.
För att riktigt späda på det tänker jag läsa en bok.
Av en erkänt duktig skribent.
Det kommer inte att göra min känsla ett dugg bättre men jag tänker att det väl är lika bra att vältra sig medan jag ändå är gång:
Det där med att släppa böcker var roligt så länge det varade.


21 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag kan inte tänka mig att du skriver i närheten av "dåligt" någonsin! Vi är dessutom såpass många som vill läsa mer om Sonja och hennes vänner och av dig, att det bara måste bli en utgivning av detta manus!!

Gafflan sa...

Du skriver jättebra och tro inget annat. :)
Kram

Åsa Hellberg sa...

Det här är ingen ny Sonja ... Sonja is over. Fini.

Åsa Hellberg sa...

Du är snäll!

Madlar sa...

Men nu förstår jag inte alls? Varför skulle de inte gilla nr 3? Har du plötsligt ändrat form och skriver thriller? Eller avhandlar rumänsk filosofi?

Åsa Hellberg sa...

Hahahahah, nej, men jag kan ha haft tur med de första.

Simona sa...

Hah hah haaaa!

(förlåt)

Jag ska kolla på Medan du sov.

Ebba Range sa...

Oj, sådant skrammel det är där borta i den södra förorten, rutor, tänder etc ...

Jag tror att förläggaren gör vågen och skattar sig lycklig över ditt författarskap ... tänk att få en redan slipad diamant. Ja, ja - även om manuset just nu är i ett rått tillstånd.
Var lugn för att det här går vägen Åsa!

Åsa Hellberg sa...

Jag me´

Åsa Hellberg sa...

Jag hoppas verkligen att du har rätt!!!

Kati sa...

Äsch, varför skulle de inte gilla? Du kan ju det här. Peppkram till dig. Slappna av med en god bok och en kopp med något varmt. Luta dig tillbaka och ...höll på att säga 'Njut' men ångrade mig, hihi.

Hanna Lans sa...

Oh no! Fast jag är säker på att det blir lika bra ändå.(Och jag förstår att du inte går med håven, men pepp är alltid trevligt att både ge och få.)

Annika Estassy sa...

Klart du är nervös, konstigt vore annars. Men jag tror på dig, jag!

Åsa Hellberg sa...

Japp, men det är lättare att ta emot pepp när det är full rulle framåt:)

Åsa Hellberg sa...

Tur att du ångrade dig!!!

Åsa Hellberg sa...

Tack, Annika!

Andra intryck sa...

De måste gilla! När kan vi hoppas på utgivning? Vi måste väl inte vänta längre än säg... februari? ;)

Kati sa...

Eller hur? jag ångrar mig ganska ofta och tittade just in för att radera hela kommentaren...

Åsa Hellberg sa...

NEJ!!!! jag tycker om dina kommentarer!

Åsa Hellberg sa...

Haha, jo, det kan jag lova att ni måste.

Malin Persson Giolito sa...

Jag tror att det kommer att gå mycket bra för dig, Åsa.