lördag 15 december 2012

Att det inte blev mer än femtonhundra

ord idag beror enbart på trötthet. Fingarna seeegar siiig fraaam ööööver tangeeeeenterna.
Men det gör inte ett dugg, jag kommer att kunna skriva lika många i morgon förmiddag innan jag ska signera böcker på Bokia.
Just nu är jag väldigt förtjust i mitt nya alster, längtar efter att få skriva mycket och länge, och jag tror faktiskt att jag kan ge er ett totalt subjektivt genomläsningsomdöme redan på torsdag.
Det är hisnande.

Jag började första augusti och det har tagit ungefär en månad längre än jag tänkte från början. Optimalt om jag kan skriva mer eller mindre på heltid är tio veckor för ett råmanus. Längre tid ska det inte behöva ta, inte med min typ av böcker som inte kräver någon nämnvärd research.
Den här gången var båda Sonjaböckerna aktuella, och det har varit mässor, signeringar och helger hit och dit som har gått bort, så det är ändå ett helt klart godkänt arbete.

Fattar ni att jag snart är klar?
Arbetsnamnet på den här boken har varit "Korsningen".
Jag tror att jag ska döpa om den till "En liten värld."

1 kommentar:

Fru Venus sa...

Det är lite roligt det där hur en pågående bok kan byta titel under resans gång.