fredag 21 december 2012

Hörrni, det där med att städa är verkligen inte roligt.

Men nödvändigt av flera skäl, varav ett att jag fick hundra böcker häromsistens och därför ryker nu mina pocketböcker till biblioteket innanför vår tvättstuga eftersom jag bor pyttelitet och mina bokhyllor redan är fyllda av sådant jag inte har läst.
Saknar jag dem kan jag ju alltid gå dit och låna.

Något annat som inte är roligt är att jag har ont i ryggen precis där jag brukar få ryggskott (brukar = har haft två ggr), alltså smyger jag fram för att inte förvärra det. Mjuka, långsamma rörelser istället för snabbt och tufft avklarat.
Ja ni fattar.

I alla fall.
Alla tomtar som kommer fram idag kommer att få stå på mormors skåp i hallen. Det räcker med granen i vardagsrummet för att jag ska få pyntnog där.
Granen monteras ihop ikväll samtidigt som julmusiken flödar.
Den här till exempel.
Min sons Jinglebellsvariant:







8 kommentarer:

Sus sa...

Jag kan inte untzuntz musiken men något säger mig att han är på väg mot en fin karriär!

Annika Estassy sa...

Att städa är ju urkul! Och nej, jag skämtar inte.

Fru Venus sa...

Jag snabbstädar lite bara :-)
Borde jag be att få sonens autograf innan han blir känd?

simona sa...

Åh, den var jättebra! Hälsa! (kan man köpa hans musik på itunes?)

Åsa Hellberg sa...

Inte just den här, men annat finns tror jag. Sök på Hellberg, det är hans artistnamn:)

Åsa Hellberg sa...

Hoppas!

Åsa Hellberg sa...

Annika?

Åsa Hellberg sa...

Haha, kanske:)