lördag 29 december 2012

Gullungar, det är LÖRDAG.

Ska vi prata om Bachelorette?
Har ni sett det någon gång?
En kvinna ska välja sin husband to be bland sisådär 20 välrakade amerikanska kandidater (det fanns en svensk variant, men den höll i en säsong och var rätt värdelös tror jag. Det finns också en mansvariant, alltså  där en hane väljer bland 20 honor.)
Det är drama, tårar och otroligt mycket hångel.

Jag är inte särskilt pryd och har inte minsta släng av bacillskräck, men att hångla med mer än en åt gången är väldigt konstigt och lite äckligt i min värld.
Bacheloretterna hånglar med alla tjugo. I alla fall nästan.
Och alla tjugo är kära i Bacheloretten redan innan de anländer till slottet där kysseriet ska ske.

Det är ett oerhört märkligt, och därför fascinerande, teveprogram.

Idag ska sonen och jag se sista avsnittet av första säsongen av " The Newsroom."
Otroligt bra serie.
Nästa säsong börjar tyvärr inte förrän i sommar.














En annan, lika bra, är snart tillbaka.
Suits.
Har gått på Svt. Säsong tre börjar i januari.










5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja! Bachelorette är helgalet! Jag stirrar fascinerat och undrar om det där med att alla är så kära i nån de knappt har sett och verkligen inte hunnit umgås med, om det är tävlingsinstinkten eller nån slags skumt flockbeteende? Hur som helst är det ju jätteintressant, på ett ganska slajmigt sätt.

Åsa Hellberg sa...

Det är något psykologiskt skumt som händer i den där flocken, jag håller med.

Nina sa...

Jag tycker det är som ett spännande experiment. Kan inte låta bli att titta när det är på TV.

Känns som jag borde zappa vidare... Men det går liksom inte.

Fru Venus sa...

Bara ÄLSKAR Suits - liksom mina tjejer :-)

Åsa Hellberg sa...

Börjar på Svt i februari igen!